Leverans privatperson:

Leverans ca. 1-4 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för fraktförsening. Vi har ingen möjlighet att påverka frakten då vi köper tjänsten av fraktbolag. Du har alltid rätt att häva köpet om du inte godkänner en eventuell förlängd leveranstid. Vi skickar endast en leverans. Är någon produkt restnoterad så väntar vi in alla produkter innan leverans.

När ordern är packad får du automatiskt ett mail på din order med kollinr. Detta mail kommer inom 1-3 dagar, om du inte fått det, kontrollera din skräppost.

Obs! Kontrollera alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten.

Om paketet skulle vara trasigt ansvarar du själv för att reklamation sker till Postnord. Detta skall göras inom 7 dagar från att du hämtade paketet.

Betalning privatperson:

Qliro är vår betalningsleverantör och erbjuder nedanstående alternativ:

  • Faktura med förlängd betaltid. Detta tillhandahålls av Qliro
  • Faktura delbetalning.
  • Kort (Mastercard, Visa Amex).
  • Direktbetalning.
  • Swish.

Öppet köp/retur privatperson:

Vill du nyttja din returrätt/öppet köp kan detta göras inom 365 dagar från att du mottagit ditt paket. Varorna måste vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Badkläder kan provas med underkläder på och returneras om alla etiketter sitter kvar.

Varan bör förpackas väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Om paketet hanteras på annat sätt än att det lämnas på ombudet kommer det att utgå en extra avgift som debiteras kunden. Om du hanterat produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag, mellan 20-50% av produktens pris.

På hemsidan kan du köpa returfrakt:

Vi hämtar inte ut några returer hos ombud, returerna skall skickas direkt till vår returadress.

Tänk på!

  • Packa produkterna med tåligt emballage.
  • Du ansvarar för att produkten inte skadas i leveransen.

Retur påbörjas genom att maila info@simstart.se och då mottages en returetikett

Reklamation:

En konsument har enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (minst två månader) från att ett fel upptäckts. Kontakta oss före reklamation för en snabb hantering av ärendet. Uppge ditt namn, ordernummer samt vilken vara det gäller, bifoga film eller bilder på problemet. Vi står inte för returfrakten om du skickar tillbaka varan själv utan att ha kontaktat oss innan. Om varan inte bedöms som en reklamation står kunden för returfrakten och frakten åter till kunden.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

All kontakt vid reklamationsfrågor sker mellan beställaren (personen på beställningen) och Simstart

Personuppgifter:

I samband med din beställning samlar vi in vissa personuppgifter för att kunna hantera ordrar och ge bra service till våra kunder.

Vid beställning samlar vi in namn, adress, postnummer, ort, telefonnummer, IP-adress, e-postadress och eventuellt personnummer om man beställer mot faktura.

Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.

Personuppgifter lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR (General Data Protection Regulation) krav både när det gäller säkerhet och uppfyller den registrerades rättigheter.

Våra leverantörer tillhandahåller även ett avtal där de förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer. Kundens uppgifter samlas in i nätbutiken.

Vi sparar personuppgifter så länge som det är nödvändigt och därefter raderas de.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till: